Syvälliset markkina-analyysit
Tieto on valtaa!
Yritykselläsi on paremmat valmiudet reagoida jatkuvasti muuttuvassa kansainvälisessä toimintaympäristössä, kun strategisen tason suunnitelmissa hyödynnetään tarpeeksi markkinoilta saatavaa tietoa. Ennen kuin otat konkreettisia askeleita uudella markkina-alueella, selvitä minne olet menossa. On todella tärkeää kehittää oman tiimin ja yrityksen valmiuksia varaamalla tarpeeksi aikaa markkina-analyysin tekemiseen, jotta saat selkeän käsityksen kohdemarkkinan pelikentästä ja asiakaskentän toimintamallista ja vaatimuksista. Kun saat paremman yleiskuvan markkinoiden vaatimuksista, löydät kasvumahdollisuuksia ja opit soveltamaan ja kehittämään kilpailuetuasi.
Hanki arvokasta tietoa markkinastasi ja asiakkaistasi tehokkaiden datalähtöisten liiketoimintaratkaisujen tekemiseksi.
Markkina-analyysin tekeminen voi tuntua monimutkaiselta, mutta se on ratkaisevan tärkeää, jos haluat ohjata yrityksesi oikeaan suuntaan ja hallita kansainvälistymisprosessia. Me, Export Makerilla, voimme auttaa sinua tekemään parempia, tietoisempia liiketoimintapäätöksiä toteuttamalla tarvittavat selvitykset kansainvälisillä markkinoilla. Perusteellisen ja kohdennetun markkina-analyysin avulla keräämme tarvittavat tiedot potentiaalisista kohdemarkkinoista ja toimialasta päätöksentekoa varten.
Laajan kansainvälisen tiimimme ja verkostomme avulla voimme tehdä tarvittavan tiedonkeruun suoraan kentällä selvittääksemme yrityksesi markkinapotentiaalia. Tarvittavien tietojen kerääminen voidaan tehdä eri tavoilla asetetuista tavoitteista riippuen. Suoritamme selvityksiä seuraavia menetelmiä hyödyntäen:
Perustiedot
Markkinatiedon haku kohdemarkkinan avoimista tietolähteistä. Tietoja kerätään paikallisten viranomaisten ja julkisten toimijoiden raporteista ja tutkimuksista ja paikallisista yrityskentän käyttämistä lähteistä. Tavoitteena saada paljon hyödyllistä perustason ajankohtaista markkinatietoa mm. markkinoiden yleisestä rakenteesta, kehityksestä ja investoinneista, toimialan tilanteesta sekä trendeistä, kentän avaintoimijoista ja toimintamalleista. Perustason tiedon jälkeen suoritetaan syvällisempi ja kohdennettu markkinatutkimus.
Syvällinen markkinatutkimus
Jotta saamme aitoa tietoa kohdemarkkinoilta, miten markkinoiden arvoketjut toimivat, on asiaa kysyttävä paikallisilta tahoilta, jotka toimivat markkinassa. Syvä markkinatiedon pyydetään, paikalliset asiantuntijamme henkilökohtaisia haastatteluja vain kohderyhmästä, olipa kyseyrityksistä, potentiaalisista asiakkaista tai muista kohderyhmistä. Haastatteluiden kautta saamme käsityksen, millainen on arvoketjun toimintamalli ja miten siihen voi päästä. Keskusteluiden kautta saadaan tärkeää palautetta tuotteen tai palvelun kiinnostavuudesta ja potentiaalista kohdemarkkinoilla. Kohdemarkkinoilta saatujen palautteiden perusteella voidaan tehdä päätösten päätyttyä jatkotoimista ja valitsea yrityksesi resurssit kansainvälisen kaupan kasvattamiseksi.
Mitä voi oppia markkina-analyysista?
Kohdemarkkinoiden ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeää, jotta voidaan tehdä tietoon perustuvia liiketoimintapäätöksiä. Tämä edellyttää nykytilanteen, markkinoiden koon, suuntausten ja arvoketjujen analysointia. Lisäksi on tärkeää saada tietoa potentiaalisista asiakkaista, mukaan lukien asiakassegmentit, heidän toiveensa ja tarpeensa sekä ostokäyttäytymisensä. Kilpailutilanteen, kuten kilpailijoiden markkina-aseman, vahvuuksien ja heikkouksien, arviointi auttaa tunnistamaan mahdollisuuksia ja uhkia. Ottamalla nämä tekijät huomioon yritykset voivat arvioida kokonaispotentiaalia ja tehdä sen mukaisia strategisia valintoja.
1. Datalla johtaminen
2. Kohdennettu markkinointi ja positiointi
3. Tunnista uhkat ja mahdollisuudet
Markkina-analyysi auttaa tunnistamaan kasvu- ja laajentumismahdollisuuksia sekä vähentämään mahdollisia riskejä. Analysoimalla markkinatrendejä, asiakaskysyntää ja kilpailudynamiikkaa voit tunnistaa hyödyntämättömiä asiakasasegmenttejä, uusia suuntauksia tai aukkoja markkinoilla. Voit hyödyntää näitä mahdollisuuksia, kehittää innovatiivisia ratkaisuja ja saada selkeää kilpailuetua uudella markkinalla.
Vie yrityksesi seuraavalle kasvun tasolle!
Tieto on valtaa, kuten sanotaan. Oikealla tavalla kerätyn tiedon avulla saat tarvittavan käsityksen kohdemarkkinoista ja pystyt valmistautumaan markkinoille menoon, vahvistamaan asemaasi ja pysymään kilpailijoiden edellä. Tiedolla parannat kilpailuasemaasi – kuinka erottua kohdemarkkinoilla – ja onnistumisen mahdollisuudet kasvavat. Kun selvität markkinoilla olevat esteet, haasteet ja mahdollisuudet, minimoit epäonnistumisen mahdollisuuden. Tiedon avulla pystyt kohdistamaan resurssit tarkemmin oikeanlaisiin toimiin kohdemarkkinoilla.
Ota yhteyttä
Jokaisen markkina-analyysimme tavoitteena on tuoda yritykselle juuri ne tiedot markkinoilta, jotka auttavat tekemään päätöksiä jatkotoimia varten kohdemakkinoilla. Jokainen yritys on ainutlaatuinen omassa toiminnassaan, joten määrittelemme yhdessä mitkä tiedot tarvitaan kohdemarkkinoilta, jotta saavutetaan tavoiteltava lisäarvo. Selvityksen on vastattava yrityksesi tarpeita ja liiketoimintatavoitteita.
Jos koet, että sinulta puuttuu tarvittava markkinatuntemus ja -tieto, jotka voitaisiin ratkaista markkinaselvityksen avulla paikallisten asiantuntijoidemme avulla, ota yhteyttä rohkeasti yhteyttä.